-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az ombudsman szerint a közszolgáltatók dokumentumainak közérthetősége mellett az is fontos, hogy azokat mindenki számára olvasható betűméretben tegyék közzé – közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala az MTI-vel.
A közlés szerint Szabó Máté alapjogi biztos egy panaszbeadvány nyomán vizsgálta a közszolgáltatók írásos dokumentumainak olvashatóságát.
A közleményben emlékeztettek arra, hogy a szolgáltatónak jogszabály írja elő a közérthetőség, ellentmondás-mentesség és áttekinthetőség követelményét. Az ombudsman hangsúlyozta azonban: hiába érthető, áttekinthető a szöveg, nem éri el a célját, ha a betűméret miatt egyesek számára nehezen vagy egyáltalán nem olvasható.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Az ombudsmannak küldött panasz egy elektronikus hírközlési szolgáltatót érintett, de mivel az olvashatóság követelményének valamennyi közszolgáltató gyakorlatában érvényesülnie kell, a biztos a nemzetgazdasági és a nemzeti fejlesztési miniszter intézkedését kérte. Szabó Máté azt javasolta, hogy jogszabályban határozzák meg a közszolgáltatók dokumentumainak minimális betűméretét.