-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Nikiforosz Dimandurosz EU-ombudsman július 23-án, csütörtökön felszólította az Európai Bizottságot, hogy jobban segítse a nemzeti fogyasztóvédelmi szerveket, és így enyhítse a problémákat tapasztaló légi utasok elé gördülő nyelvi akadályokat – számolt be róla az EurActive.com.
Az eset hátterében egy 2007-es ügy áll: ekkor egy német utas, aki Madagaszkárról párizsi átszállással repült Berlinbe az Air France egyik járatán, panaszt kívánt tenni. Azonban azzal kellett szembesülnie, hogy mind a francia fogyasztóvédelmi szerv, a DGAC weboldala, mind a szükséges nyomtatványok kizárólag francia nyelven állnak rendelkezésre. Mikor pedig megpróbálta telefonon elérni a DGAC-t, szintén kudarcot vallott, mert a központos nem beszélt angolul.
Egy 2004-es irányelv kimondja, hogy az EU-ban a járatok jelentős késése vagy törlése miatt hátrányt szenvedő utasokat kárpótolni és segíteni kell. Az Európai Bizottság azonban csak megfigyelni tudja, hogy az irányelvet bevezették-e. Az egyéni panaszokkal csak abban az esetben foglalkozik, ha a jogszabályt több ízben is megsértik.
Az EU-ombudsman az eset kapcsán megállapította, hogy a légi utasokat védő rendelkezések alkalmazása a gyakorlatban elsősorban az EU-tagállamok felelőssége, de a Bizottságnak szóló felszólítása is hasznosnak bizonyult: a Bizottság segítőkésznek mutatkozik a helyzet megoldásában. Az ügyet várhatóan 2009. október végéig zárják le.