-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az év utolsó NLP meetupján kiderült, hogyan hasonlítható össze automatikusan a piacon elérhető sportos és elegáns autók megítélése; a Tweet-ek alapján mi a legújabb kávé trend; illetve mi határozza meg a márkák véleményárfolyamát. Ezúttal ugyanis a marketing és az NLP viszonyát vettük górcső alá.
Először Pécsy Gábor előadásából azt tudtuk meg, hogy a Meltwater Outside Insight terméke milyen területeken könnyítheti meg a marketinges szakemberek munkáját. Az ügyfelek számára fontos kérdés, hogy milyen a saját termékük vagy márkájuk megítélése a piacon, amely különböző szempontú összehasonlításokból könnyen kiderülhet. Szentiment elemzéssel kimutatható, melyik termék vagy márka megítélése jobb a felhasználók körében. Az is könnyen megmondható, mennyi embert sikerült megszólítani egy-egy média kampány során. Ugyancsak információértékkel bír, hogy az adott termék vagy márka milyen kontextusban jelenik meg a leggyakrabban.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Pécsy Gábor arról is beszámolt, hogy a Meltwater csapata az Outside Insight szemléletét szeretné további adattípusokra és területekre kiterjeszteni. Ennek érdekében egy olyan platform-ot építenek, amelyet a jövőben mint szolgáltatást szeretnének megnyitni. A platform egy több lépéses folyamat eredményeként valósul meg. Először az adatok gyűjtése és tisztítása történik, automatikusan. Ezt követi a gazdagítás és az elemzés, azaz az információkinyerés (pl. entitás azonosítás, szentiment elemzés). A tudás gráf építése a harmadik szint, vagyis a kontextus építés része. A folyamat kimeneteként a felhasználó egy komplex szolgáltatás kap.
Második előadóként a Twitter-elemzés nagyágyúja, vagyis a Black Swan következett. A szegedi céget bemutatva Farkas Richárd kiemelte, hogy ők nem egy-egy márkára, hanem bizonyos területekre fókuszálnak. Arra kíváncsiak, milyen – főként alulról jövő kezdeményezésként kialakuló – microtrendek figyelhetők meg a Twitteren, például, milyen új kávéfajták jelennek meg a piacon.
A prediktív marketingelemzésben élen járó Black Swan mottója, hogy a marketing szempontból fontos információ ott van az ingyen elérhető közösségi média tartalmakban, csak meg kell találni. Céljuk, hogy a marketingelemzők munkáját automatikus elemzőkkel támogassák, amelyben elsődleges szerepet kap az NLP. Csapatuknak nem kis kihívást jelent, hogy a központi témához (pl. kávé) kapcsolódó releváns tartalmakat kiszűrjék (pl. coffee vs coffee table), más-más módszert alkalmazva a tweetek és a blog bejegyzések esetén. Az adatkinyerésen túl a témákhoz vizualizációt készítenek, illetve a relevánsnak ítélt szövegekben színezéssel jelölik a téma szempontjából központi és kevésbé fontos részeket. Ugyancsak a tweetekből nagy pontossággal meg tudják határozni, hogy a felhasználó a világ mely területén él, a bejegyzésében szereplő nyelvi adatok alapján, amely a geomarketing szempontjából rendkívül értékes információ.
Az estét Horváth Róbert, a Neticle társalapítójának előadása zárta. Az online médiafigyelésre specializálódott csapat célja, hogy az ügyfeleket érdeklő konkrét kérdésekre tudjanak választ adni. Erre az alapelvre épül a Media Intelligence nevű szolgáltatásuk, amely nemrégiben teljesen megújult – időt és energiát spórolva ezzel a felhasználóknak.
Az alapítók hitvallása, hogy a cégek csak úgy tudnak változtatni meglévő gyakorlataikon, ha először megvizsgálják ezeket. Ebben nyújt segítséget a Neticle szolgáltatása, amelynek része a trendfigyelés és a predikciós modellek készítése. Ezek mind-mind az ügyfelek segítségére lehetnek, amikor a terméküket, márkájukat érintő döntéseket hoznak (Data Driven Decision). Az egyszerű, kényelmes és hatékony médiaelemzést a következő funkciók teszik lehetővé. Elsősorban a Neticle által fejlesztett szentiment elemző, amely minden egységnek +3 és -3 közötti osztályzatot ad, és amelynek pontossága felülmúlja a humán értékelést, ugyanis akár 85%-os teljesítményre is képes. Másrészt a terméket további aspektusokból vizsgálják meg: a véleményárfolyam megmutatja, hogyan alakul a márka megítélése, míg a kulcsszavak és asszociációk azt tükrözik, mi a felhasználók véleménye, visszajelzése az adott márkával, termékkel kapcsolatban. Végül, a beépített riport sablonok ugyancsak megkönnyítik a médiaelemzők munkáját – nem beszélve az interaktív kezelőfelületről és a szabad szavas keresőről.
Jövőre folytatódik a meetup. Januárban a chatbotok világába kalandozunk el.