-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egyetlen év alatt csaknem félmillióval nőtt a magyarországi Facebook-tagok száma, az idén átlépte a hárommilliót – derül ki Mediameter médiakutató cég első negyedéves közvélemény-kutatásából. A reprezentatív felmérés keretében kétezer magyar felnőttet kérdeztek meg személyesen egyebek mellett az internetezési szokásairól.
Az MTI-hez eljuttatott összegzés szerint az elmúlt év első negyedévében a felnőtt népesség 38 százaléka volt tagja valamelyik közösségi oldalnak, míg az idén már 41 százalékuk. Ez egy év alatt mintegy 250 ezer fős növekedést jelent, így a közösségioldal-tagsággal rendelkező felnőttek száma ez év elején már megközelítette a 3,5 milliót.
A közösségi oldalakat továbbra is a fiatalabbak, a 40 év alattiak használják, többségüknek van valamilyen közösségi oldalhoz köthető tagsága. Aktívnak mondható ebből a szempontból a 40-49 évesek 43 százaléka, illetve az 50-59 évesek 28 százaléka, valamint a 60 év felettiek egytizede is.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A közösségioldal-használat Magyarországon 2013 elején is mindenekelőtt a Facebookot jelentette. Egy évvel korábban a felnőttek 32 százaléka volt tagja ennek a közösségnek, az idén már 38 százalék. Az iWiW tagságának csökkenése tavaly is folytatódott, ott az idei év elején már csak a felnőttek 11 százaléka volt jelen, szemben az egy évvel korábbi 23 százalékkal. Ez azt jelenti, hogy a magukat iWiW-tagnak vallók száma majdnem egymillióval csökkent egyetlen év alatt.
A felmérés szerint 2013 elején a felnőttek csaknem egyharmada hetente többször belépett a Facebook-fiókjába, míg az iWiW esetében ez az arány már csak 3 százalék volt. Egy átlagos Facebook-felhasználónak 2013 elején 271 ismerőse volt, egy évvel korábban 261. A többi közösségi oldal elterjedtsége továbbra is alacsony Magyarországon.
A Mediameter kutatásából az is kiderül, hogy a közösségi oldalak felhasználói a leginkább leveleznek/csetelnek ismerőseikkel (87 százalék), mások által közzétett információkat lájkolnak és osztanak meg (79 százalék), míg a cégek márkaoldalait 54 százalékuk keresi fel. Az első negyedévben a közösségi oldalakon a legkevésbé népszerű tevékenység a játék volt: a felhasználók csupán 49 százaléka szokott játszani ezen oldalakon.
A kutatás az internettel való ellátottságra, valamint a szokásokra is rákérdezett. 2013 első negyedévében a felnőtt népességnek valamivel kevesebb mint kétharmada internetezett (61 százalék), vagyis jelenleg Magyarországon alig ötmillióan szoktak a világhálóhoz csatlakozni. Az elmúlt egy évben mintegy félmillióval nőtt a hazai internethasználók száma.
Az idei év első negyedében a felnőttek 57 százaléka írt és olvasott e-maileket, 53 százalékuk használt internetes keresőket, magyar nyelvű híroldalakat pedig 52 százalékuk olvasott. A felmérés szerint ezeket a tevékenységeket mintegy 2-2,5 millió felnőtt szokta rendszeresen végezni, és majdnem még egyszer ennyien vannak azok a felnőttek, akikről ritkábban, de azért alkalmanként ugyanez elmondható.
Körülbelül 800 ezren használták 2013 elején a munkájukhoz rendszeresen az internet lehetőségeit, további egymillió magyar pedig alkalmanként tette ezt meg. Az online vásárlással, illetve az internetes banki ügyintézéssel kapcsolatban azonban továbbra is óvatosak a felnőttek, hiszen csak egy-két százezer lakos intézi az ilyen ügyeit rendszeresen az interneten. Online szerencsejátékokkal csak a megkérdezettek 5 százaléka szokott játszani, az online fogható rádiók és televíziók adásait is kevesen (9 százalék, illetve 8 százalék) kísérik figyelemmel – derült ki a kutatásból.