-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A Nielsen felmérése nem szolgál meglepetéssel: a Facebookon és általában a közösségi szájtokon megy el a legtöbb idő.
Az amerikai internetezők az online töltött idejük legnagyobb részében, 22,7%-ában közösségi oldalakat és blogokat látogatnak – derül ki a Nielsen június havi statisztikájából. Noha már egy évvel ezelőtt is e szájtok böngészése volt a legnépszerűbb online tevékenység, azóta csak tovább nőtt (méghozzá 43%-kal) az erre fordított idő.
Ezzel párhuzamosan csökkent az olyan „klasszikus” internetes elfoglaltságok részesedése, mint amilyen az e-mailezés, a nagy portálok olvasgatása vagy a chatelés. Az elektronikus levelezés azonban még ma is a harmadik legnépszerűbb időtöltés az amerikai internetezők körében, igaz, tavaly még második volt, de erről a posztról azóta kitúrta az online játék, amely szintén egyre nagyobb szeletet hasít ki magának.
„Annak ellenére, hogy gyakorlatilag korlátlanok a lehetőségek az interneten, az amerikaik online töltött idejük 40 százalékában mindössze három dolgot csinálnak: közösségi szájtokon lógnak, játszanak és leveleznek. A többi terület az online torta egyre kisebb szeletéért áll harcban egymással” – kommentálta az eredményeket Dave Martin, a Nielsen elemzője. A cég egyébként összesen 84 kategóriát vizsgált, melyek közül a tíz legnépszerűbből áll össze az internetes tevékenységek közel kétharmada.
Egy másik viszonylag gyorsan teret nyerő online műfaj a videonézés, ennek részesedése az interneten eltöltött időből 12 százalékkal nőtt. Júniusban az amerikai netezők összesen több mint 10 milliárd felvételt tekintettek meg online, és átlagban 3 óra 15 percet töltöttek ezzel a tevékenységgel.
A jelentés külön vizsgálta a mobiltelefonos hozzáféréseket: ezek esetében más kép rajzolódik ki. Bár a közösségi szájtok e platformon is népszerűek, csupán a harmadik helyen áll ezek látogatása. A mobiltulajdonosok a legtöbb időt (41,6%) levelezéssel töltik, ha a készüléken interneteznek, ezt követi a portálok böngészése (11,6%).