-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Outside insight, AI által támogatott médiaelemzés, iparág specifikus tartalomelemzés – csak néhány a december 11-i meetup témái közül. Aki nem akar lemaradni az AI és machine learning legújabb hazai eredményeiről, annak ott a helye a Marketing és NLP című meetupon.
Pécsy Gábor a Meltwater Outside Insight vízióját mutatja majd be az érdeklődőknek. A megközelítés lényege, hogy a figyelmet a belső adatokról a külsőkre irányítja. Napjainkban ugyanis egyre nagyobb hatása van az internetnek a személyes döntéshozatalunkra. Meglepő módon azonban a cégek még mindig, szinte kizárólagosan, az olyan belső információkra alapozzák a döntésüket, mint az előző havi kimutatások vagy a korábbi évek eredményei. Kevésbé veszik figyelembe a közösségi média posztokból, a céges hírekből és áttekintésekből származó értékes információkat. Miért hasznos az outside insight megközelítés a marketingben, és ebből hogyan profitálhatnak az ügyfelek? – kiderül majd a Meltwater előadásából.

Az automatikus szövegelemzésen alapuló business intelligence megoldásokkal foglalkozó médiaelemző cég, a Neticle nemrégiben új funkciókkal is bővítette zászlóshajójának, a Media Intelligence-nek kezelőfelületét, amiket a meetupon részletesebben is bemutatnak. Az újítások célja, hogy még egyszerűbbé és kényelmesebbé tegyék a médiaelemzés folyamatát, így időt és energiát spóroljanak a felhasználóknak, hosszabb távon pedig meghatározzák a fejlesztési trendeket.
Horváth Róbert vezető fejlesztő és társalapító előadásában beszél a letisztult, interaktív kezelőfelületről, a machine learning által támogatott szabad szavas keresőről, a beépített riport sablonokról, a trendfelismerés és kiváltó okok kiderítésének mesterfogásairól, és a találatok közötti könnyű kereshetőségről.

A BlackSwan szintén a közösségi média által kínált marketing lehetőségekre hívja fel a figyelmünket. ezeken az online felületeken ugyanis szívesen osztjuk meg a termékekkel kapcsolatos tapasztalatinkat és véleményünket. Az előadásból kiderül, hogy a BlackSwan milyen termékeket kínál az egyes iparágakhoz (pl. élelmiszeripar) kötődő tartalmak elemzésére, és milyen megoldást nyújt az iparággal kapcsolatos átfogó kép kinyerésére. Ez nem pusztán az egyes márkák vagy kulcsszavak vizsgálatát igényli, hanem a teljes iparág feltérképezését a közösségi média szemüvegén keresztül. Mindez, hogy valósul meg a gyakorlatban? A kérdésre választ kapunk Farkas Richárd előadásából.
Minden érdeklődőt szeretettel várnak a szervezők. A részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött az esemény oldalán.
A meetup helyszíne és időpontja: Háló Közösségi és Kulturális Központ, 2017. december 11. 18:30.