-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kenyában az általános iskolai tanárjelöltek 40 százaléka nem rendelkezik az oktatáshoz szükséges angoltudással – derült ki egy friss felmérésből.
A kenyai oktatási minisztérium által végzett felmérés szerint a tanárjelöltek 35,7 százaléka mindössze a megengedhető minimális képességszinten képes angolul beszélni, írni és olvasni. A hallgatók nagy része nem tudná letenni azokat a vizsgákat, amelyeket leendő diákjaikkal kell majd elvégeztetnie – írta a Daily Nation.
A vizsgálatot három, véletlenszerűen kiválasztott főiskolán végezték (Kenyában összesen 18 ilyen intézmény van). A 16 ezer beiratkozott hallgatóból mindhárom intézmény első évfolyamáról választottak ki 20–20 nőt, illetve férfit, akikkel a legalapvetőbb teszteket íratták meg. A legsúlyosabb hiányosság a hallás utáni szövegértés és az írás terén mutatkozott.
A kapott eredmények sokkolták az illetékeseket. Agnes Gathumbi professzor, a Kenyai Egyetem Oktatás-módszertani és Kommunikációs Tanszékének vezetője szerint „a képzés nagy része elméleti jellegű, és csak igen kis része fektet hangsúlyt a gyakorlatra. Így sokan megbuktak angolból a kenyai középiskolákban tanítani akarók minősítő vizsgáján”.
A tervezett megoldásról egyelőre nem érkezett beszámoló.