-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Új megközelítést alkalmaz az új Sherlock Holmes-film weblapján található játék chatbotja: a program felméri, mik a várható válaszok.
A rövidesen a magyar mozikban is vetítik a Sherlock Holmes-történetek legújabb feldolgozását. Nem csak a rendező Guy Ritchie sajátos Holmes-Watson-képe miatt érdekes a film, de a promóciós honlapon megjelenő játék miatt is figyelmet érdemel. A játék lényege – írja a New Scientist –, hogy kiderítsük, a gyanúsítottak közül melyik rabolta ki a British Museumot.
A bűnügy felderítése érdekében a játékosoknak össze kell gyűjteniük az árulkodó jeleket, majd azokat arra kell felhasználni, hogy eldöntsék, milyen kérdéseket tesznek fel a virtuális tanúknak és gyanúsítottaknak. Az, hogy hogyan teszik fel ezeket a kérdéseket, döntően befolyásolja az elért eredményeket. A játékosok a kihallgatások során természetes nyelven tehetnek fel kérdéseket a játék chatbotjainak (beszélgető alkalmazásainak).
A játék fejlesztője, Rollo Carpenter szerint ugyan más játékok is alkalmaztak már chatbotokat, a Holmes-játék mégis különbözik tőlük, mivel azok egyszerű kulcsszavak segítségével próbálták felismerni, mit is mondtak az egyes játékosok. A promóciós játék szkriptekre épülő technológiájával – Carpenter szerint – ugyanakkor megkísérli előrejelezni, mit mondanak majd a játékosok. A hatalmas számú lehetséges „mondanivalót” aztán statisztikai elemzés és fuzzy logika segítségével dolgozzák fel, hogy a lehető legjobb választ adják. Az előrejelzéseket lehetséges kifejezésekbe csoportosítják, és nem tárolnak előre meghatározott válaszokat. Ezzel a módszerrel lehetségessé válik úgy utalni valakire, mint valaki másnak a lányára, de lehet nevén nevezni, személyes névmást használni rá. Carpenter szerint kérdéseinket tehát ebben a játékban összehasonlíthatatlanul több formában tehetjük fel, mint egy konvencionális chatbotnak. A játékban elért eredmény pedig éppen attól függ, hogyan fogalmazzuk meg felmerülő kérdéseinket.