-
Sándorné Szatmári: Szerintem beszűkül a gondolkozás féleségek korábbi sokasága, míg a tere, ahol keresgélni l...2024. 03. 25, 09:02 Hogyan alakul át az olvasás?
-
Sándorné Szatmári: Ezek a modellek tehát (micsoda véletlen) fékezik a "féknyúz" terjedését ..? :)2024. 03. 12, 18:39 Álhírek felsimerése nyelvi modellek...
-
Sándorné Szatmári: @cikk: Véleményem eltekintve a konkrét (pl. összeesküvés) példától: -Működő nyelvelméleti ...2024. 03. 10, 09:31 Titkos víziók vagy vizionált titkok?...
-
Sándorné Szatmári: A cikk szerint a nyelv fontos jellemzője, hogy a szavak jelentése kommunikációs helyzeteke...2024. 03. 01, 09:37 Diszkriminált állatok
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Amit írsz, nyilván én is észre veszem.. A jelentés és tartalom ugyanakkor rávil...2024. 02. 23, 21:02 Nyelvek születése és terjedése
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Jól teljesítenek a gyerekek a pénzügyi szituációs feladatokban és megértik a pénzügyi, gazdasági információkat tartalmazó szövegeket, viszont a családi költségvetésben nehezen igazodnak el – derült ki abból a tudásversenyből, amelyet másodszor rendeztek meg a fiatalok oktatása jegyében.
A K&H Vigyázz, Kész, Pénz! elnevezésű tudásversenyének célja az általános iskolások ismereteinek bővítése. Idén 539 3–5 fős csapat és 226 iskola nevezett a megmérettetésre az ország minden területéről.
Az 1–2. osztályosok versenyét a budapesti csapat, a 3–4. osztályosokét a mányi csapat, a 7–8. osztályosok között pedig a mezőberényi csapat nyert – tájékoztatták a szervezők közleményben az MTI-t.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A verseny feladatainak összeállítói törekedtek arra, hogy a mindennapi pénzügyekkel kapcsolatos feladatokkal tegyék próbára a gyerekek tudását. A verseny során számos, a gyakorlati életben is előforduló szituáció elé állították a gyerekeket, valamint különböző típusú, a mindennapokhoz és a pénzügyekhez kötődő szöveges feladatot dolgoztak ki az általános iskolások számára. A feladatok között szerepelt boltos játék, családi költségvetés összeállítása, költségcsökkentő játék, pénzügyi tájékoztató illetve lakásvásárlással kapcsolatos szöveg megértése és feldolgozása is.
A tapasztalatok szerint ha a gyerekek tisztában vannak az alapvető gazdasági fogalmakkal, a legnehezebb szövegeket is képesek feldolgozni. A verseny döntőjének híradós játékában például, ahol gazdasági hírekkel kapcsolatos kérdéseket kellett megválaszolniuk a gyerekeknek, 90 százalékban jó megoldást adtak a csapatok.
A családi költségvetés meghatározása azonban gondot okozott a diákoknak, a felső osztályos tanulók 37 százaléka ugyanis nélkülözhető tételként jelölte meg a különböző számlák befizetését, a csapatok többsége elfelejtette a villanyszámlát, vízszámlát, lakbért és egyéb rezsiköltséget megemlíteni a kiadási tételek között. A szerencsejáték viszont a családi költségvetés bevételi oldalán szerepelt a csapatok 40 százalékánál.