-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kétségtelen, hogy majd ha tudunk valamit a jelenleg ismertnél korábbi ...2024. 11. 22, 14:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 14 "..az állítólagos "ősnyelvről" azért könnyű bármit (és annak az ellenkezőjét...2024. 11. 22, 14:17 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Ez a tény aláássa azt a teóriát, hogy a nemzetközi közönségnek szánt weboldalakat a különböző kultúrákhoz igazítva kell fejleszteni.
Az indonéz nyelv vezeti a Facebook-használók ázsiai ranglistáját, miközben világviszonylatban a délkelet-ázsiai ország nyelve az ötödik helyre került a közösségi portál használói között – derült ki egy friss felmérésből.
Az oldal több mint 400 millió felhasználójának fele az angol nyelvű felületet állította be, ezt követően a spanyol, a francia és a török lokalizáció a legnépszerűbb.
Az indonéz nyelv 20 millió feletti felhasználószámmal lett az ötödik, annak ellenére, hogy az ország 234 millió lakosából csak keveseknek van internetelérése.
Az Inside Network piackutató felmérése aláássa azt a teóriát, hogy a nemzetközi közönségnek szánt weboldalakat a különböző kultúrákhoz igazítva kell fejleszteni, úgy tűnik, az új felhasználók megnyerésénél a honosítás játszik meghatározóbb szerepet – állítják szakemberek.
Az oldal növekedése pedig egyre fontosabb szerepet játszik a hirdetők körében is, miután a comScore múlt hónapban közzétett jelentése szerint a Facebook amerikai felhasználóinak az év első három hónapjában 176,3 milliárd reklámot jelenítettek meg.