-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Az amerikai cég a jövő évi globális megjelenéssel felrobbanthatja a digitális könyvek piacát, főként ha szinte korlátlan anyagi lehetőségeiket kihasználva saját olvasóval is megjelennek.
A Google tegnap megnyitotta már korábban beharangozott e-könyváruházát, igaz, egyelőre csak az Egyesült Államokban élők számára.
Lassanként hozzászokunk ahhoz, hogy a Google tőkéjét és lehetőségeit kihasználva a legkülönbözőbb piaci területeken jelenik meg, folyamatosan bővítve portfólióját, de az e-könyvek bizniszébe való beszállás valóban az egyik legkomolyabb üzleti lépésnek bizonyulhat, bár még sok a kérdés. A világ egyik legnagyobb gazdasági potenciáljával rendelkező vállalat azért robbanthat itt nagyot, mivel egyrészt a kereső, illetve az arra épített hirdetési modell átlagfogyasztói szinten a világ legnagyobb lehetséges ügyfélkörét biztosítja számukra – és az ügyfélkör az egyik legértékesebb, az adattolvajok számára is csábító tényezője a kereskedelemnek. Másrészt jelenleg a hasonló tevékenységeket folytató IT-cégek közül a Google folytatja a legnagyobb, a médiaváltást is elősegítő digitalizációs projektet, mely egyrészt anyaggal látja el őket, másrészt szorosan beágyazza a vállalatot a hagyományos kiadói struktúrába, és ez nagy előny lehet egy e-könyvesbolt működtetésénél. Emellett a még a kezdeti időkből származó küldetésnyilatkozatot se felejtsük el: a Google fő célja az információk minél szélesebb körben történő elterjesztése, a hozzáférés maximális megkönnyítése.
A – főleg a könyvolvasók és az ugyanerre a funkcióra alkalmas különféle táblagépek „boomja” után felsejlő – jövő egyik fontos jellemzője lesz az eddig hagyományos módon elérhető dokumentumok digitális átalakulása, és nemcsak a most tapasztalható szórvány jelleget várhatjuk, hanem a hordozót tekintve feltehetően egy komoly médiaváltásra kell számítani. Sok a bizonytalan tényező, de nagyon valószínű, hogy olyan átmeneti korszakot élünk, mint amikor a 15. és a 16. század fordulóján, a 16. század folyamán a kódexet, a kézzel írott könyvet felváltotta a sokkal olcsóbb és nagyobb tömegben terjeszthető nyomtatott könyv.
A Google eBookstore az új szolgáltatás elindításával az eddigi kezdeményezések, főként az egyébként e területen roppant sikeres Amazon.com első számú vetélytársává válhat, hiszen a specializált cégekkel szemben – a hátrányok mellett – van egy óriási előnye: a koncepciózusan kialakított vállalti struktúra elemei lehetőséget adnak arra, hogy a különféle üzletágak támogassák egymást.
A hivatalos blogban közzétett bemutatkozó szerint az új áruház, melynek nevét a korábbi Google Editionsről Google Ebooksra változtatták, már induláskor is több mint három millió címet tartalmaz (ez a szám már önmagában is döbbenetes), a kampány jegyében ezek döntő többsége ingyen letölthető (nyilván a Google Könyvek adatbázisából emelték át a tartalmakat), míg a kereskedelmi tétel, a megvásárolható könyvek száma körülbelül 200 ezer. Ami hatalmas előnyt jelenthet a Google számára – ugyanakkor tragédiának számíthat az e-könyv piac eddigi szereplőinek, főként az Amazonnak –, hogy ezek a dokumentumok szinte bármilyen eszközön olvashatóak, ellentétben a versenytársak ajánlataival, akik eszköz-, illetve formátumfüggő tartalmakat kínálnak.
Ez azt is jelenti, hogy nálunk is szétnézzünk, hogy az ilyen kötöttséget megkívánó magyar vállalkozások is komoly problémák elé néznek, ha a Google a jövő évben Európában is elérhetővé teszi szolgáltatását. A külön e célra készített szoftver (Web Reader) lehetővé teszi, hogy böngészőben lehessen olvasni, a felhasználónak a könyveket nem kell letöltenie, nem egy adott gépről kell olvasnia, hanem az ingyen hozzáférhető vagy a megvásárolt dokumentumokhoz a felhőn keresztül, bárhonnan hozzáfér, szám- vagy méretbeli korlátozás nincs a felhasználói fiókoknál. Már az ingyenes változatoknál is látszik, hogy erősen törekszenek a felhasználóbarátságra, lehetséges betűtípust, betűméretet választani, állítható a fényerő, változtatható a tördelés.
Az üzlet lényege természetesen az értékesítés, és ennek érdekében a Google hosszú és fájdalmas tárgyalásokat folytatott kiadókkal, s bár még mindig e folyamat kezdetén vannak, a jelenlegi partnerek is hatalmas lehetőséget biztosítanak: a korábbi koncepcióban már felvázolták, hogy a Google csak díjat felszámító közvetítő, az üzletet a felhasználó és a kiadványt árusító vállalkozás kötik meg.