-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mi kell a sikeres üzlethez? Természetesen sok múlik magán az ötleten, ám az sem elhanyagolható, az ember hogyan adja azt elő. A Times Online listába szedte a legfontosabb tippeket az üzleti diadalmenethez.
1. Minden a köszönéssel kezdődik
Először is: az üzleti siker érdekében érdemes szimpatikussá tennünk magunkat még jóval azelőtt, hogy elővezetnénk javaslataink lajstromát. Fontos a fesztelen, jó kapcsolat kialakítása azzal, akitől a rábólintást reméljük, mert a potenciális ügyfél már jóval korábban véleményt formál, mint hogy magát a konkrét tervet szemrevételezné. Ahogy Peter Matthews, az Ernst & Young egyik munkatársa fogalmaz: „sokat számít a dokumentáció, de a végső döntés ritkán születik meg pusztán ennek alapján.”
2. Megfelelő papírmunka
Az előterjesztésnek természetesen pontosnak és szakmailag magas színvonalúnak kell lennie – ezen túlmenően azonban benne kell lennie valami plusznak is, ami kiemeli a többi közül. Ahogy Neil Taylor, a The Writer nevű tanácsadó cég igazgatója rámutat: egy pályázat rendszerint legalább öt másikkal versenyez, amik mind hasonlóak, és még ráadásul ugyanolyan árakat is kínálnak. Ezért tanácsos használni egy kis képzelőerőt – a túlzást és a zsargont azonban kerülni kell. Az egyszerű, világos, érthető nyelvezet a legcélravezetőbb.
3. Indítsunk a legsziporkázóbb ötletekkel
A legtöbb ember nem olvassa tovább a pályázatot az első oldalnál, mert aztán mindjárt a költségek taglalásához ugrik. Így hát szarvashiba, ha valaki a bevezetőben például a bemutatkozást vagy egyéb kevésbé lényeges részletet ecsetel: itt ugyanis a legleleményesebb ötleteknek kell állniuk, hogy az olvasó rögtön felcsigázódjon. Fontos ezen kívül, hogy mindig tudjuk, pontosan kinek fogalmazunk (a marketing menedzsernek vagy a pénzügyi igazgatónak), és ennek megfelelően alakítsuk az egész szöveget.
4. Hallgassunk és figyeljünk
A személyes találkozás nem csupán a jó benyomás keltése miatt lehet döntő, hanem azért is, mert ilyenkor az embernek alkalma nyílik feltérképezni, pontosan mi az, ami a másik félnek leginkább számít. Ha erre rátapintunk, máris előnyben vagyunk a többi vetélytárshoz képest.
5. Legyünk tisztában a konkurenciával
Alapszabály, hogy alaposan felmérjük a terepet, amin játszani szeretnénk. Térképezzük fel az összes lehetséges versenytársat, és – ha megtehetjük – ígérjünk alájuk.
6. Vegyük rá a másik felet, hogy igent mondjon
Hogyan? Valami különleges, meglepő ötlettel, amit senki más nem tálalt addig. „Például ha egy reklámkampányhoz megszerezted a jogot egy bizonyos népszerű sláger használatára, vagy esetleg egy jelenlegi munkatársad dolgozott már az egyik rivális cégnél, könnyen találhatsz fogást a remélt ügyfélen” – okít Matt Edwards, egy sikeres kommunikációs vállalat ügyvezető igazgatója.
7. A prezentáció mint színjáték
Tekintsünk úgy a prezentációra, mint egy színi előadásra, ne pedig úgy, mint egy egyetemi vizsgára. Legyünk felszabadultak, és élvezzük, hogy szerepelhetünk! Ez a jó hangulat nagy valószínűséggel átragad a másik félre is.
8. Gondoljuk ki, milyen benyomást akarsz kelteni
Egy ötlet prezentálásakor a hallgatóság többsége a legtöbb elhangzott információt egyből elfelejti. Amire emlékszik, az csupán egy általános benyomás. Tehát: mielőtt bemutatnánk ötletünket, gondoljuk ki, hogy pontosan milyen érzést szeretnénk kelteni abban, akit meggyőzni igyekszünk. Bizalom? Félelem? Izgalom? Egész mondanivalónkat ehhez igazítsuk.
9. A veszteség nem ok a kísérletek feladására
Elveszthetünk egy csatát, de attól a háborút még megnyerhetjük. Maradjunk kapcsolatban az ügyféllel, hogy ott legyünk, ha esetleg az eredeti nyertes mégis kiesik, mert valamiért nem sikerül teljesítenie a vállaltakat. „Az is lehet, hogy az ügyfélnek mi tetszettünk jobban, csak éppen kapott egy olyan ajánlatot, amit egyszerűen nem tudott visszautasítani. Ám ha az nem működik, vissza fog térni hozzánk” – így Edwards.
10. Tudni kell, mikor mondjunk nemet
Lehetőség szerint ne strapáljuk magunkat feleslegesen az anyag összeállításával, ha úgy gyanítjuk, hogy úgysem tudjuk megnyerni a tendert – vagy mondjuk csak azért hívnak meg minket, mert fel akarják mérni a piacot. Egy rossz pályázatot ugyanis ugyanolyan munkás összeállítani, mint egy jót.
Reméljük, ezzel a kis gyűjteménnyel sikerül hozzájárulnunk olvasóink fényes üzleti karrierjéhez.