Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75195
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
benzin: @bloggerman77: Milyen források írnak arról, hogy a kavarok vegyes népesség lenne ?
2017. 06. 21, 15:48
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
nudniq: @bloggerman77: "miért nincs török nyelvekre jellemző nyelvtani szerkezeti hatás sem a magyarban"
Ebben biztos vagy? Tényleg nem volt a magyar nyelv nyelvtani szerkezetére hatással az ótörök nyelvekkel...
2017. 06. 21, 14:39
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
zegernyei: @bloggerman77: Talán nem olvastad elég figyelmesen, amit Honti korreferátumáról írtam. Ideidézem: "És amikor igen erős szavakkal ítélte el egyes tanult régészek és finnugristák téveszméit, és még tová...
2017. 06. 21, 12:31
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
zegernyei: @Kabarash: Tessen mán figyelmesebben olvasni: nem a két világháború közti nyelvészekről és nem én állítom, hogy mindenki dilettáns volt. Békés Vera mondandóját a következőképpen foglaltam össze: " A m...
2017. 06. 21, 12:25
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
Kabarash: Zegernyei a kovetkezokeppen festi le sajat szavaival a finn eloado Johanna Laakso finnugrista velemenynyilvanitasat : "Ebbe a kategóriába tartoznak a tudományon kívüli területre merészkedő nyelvészek,...
2017. 06. 21, 12:11
Nem, nem, soha nem leszünk finnugorok!
bloggerman77: @Fejes László (nyest.hu):
Honti azt írta/mondta múltkor azon a konferencián, amiről zegernyei beszámolt, hogy "listázza" majd az eltévelyedő történészeket, régészeket, név szerint, akik a bevett elmél...
2017. 06. 21, 11:35
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Fejes László (nyest.hu): @bloggerman77: Azért érdekelne, hol írt Honti arról, hogy melyik vagy milyen nyelvű lehetett a honfoglaló vezértörzs. Annyira szívesen elolvasnám.
2017. 06. 20, 21:03
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: @bloggerman77:
... de amíg a erőszakos nyelvészeti szemléletű őstörténet megpróbál mindent és mindenkit diszkreditálva eltaposni (lásd Honti, Fodor) ami ezzel kicsit is más álláspontot képvisel, áltud...
2017. 06. 20, 19:04
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
bloggerman77: Tóth Sándor László elgondolása nem új: a karosi leletcsoportot azonosították sokáig, főleg a Kristó-körüli kör a magyarok felett uralkodó kabarok hagyatékával.
Ebben lehetne logika: magyarázná azt, mi...
2017. 06. 20, 18:59
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Feribá: Az előítélet életet menthet.
2017. 06. 20, 09:01
Szélsőséges nézeteket vallani egészségesebb?
benzin: " Az olvasott kötet kutatástörténeti áttekintése szerint (135–139. l.) domináns az a vélemény, hogy mindkét adat a magyar veszélyre utal."
A sarkeli erőd gyakorlatilag a pusztában állt, tökéletesen al...
2017. 06. 19, 21:43
Magyar őstörténet – svédasztalon tálalva
Sultanus Constantinus: Végiggondolva egy kicsit ezt a dolgot, arra még senki sem gondolt, hogy valójában nem az ilyen gyerekek problémásak, hanem az elavult oktatási módszerekkel kellene már végre szakítani? Szerintem minde...
2017. 06. 19, 15:42
Pálmák a Taigetoszon
BallaBarbara: Köszönjük a cikket Nyelv és Tudomány, valamint Gábor!
Végzett Son-Rise terapeutaként szeretném pontosítani a cikket szeretettel és pozitív szándékkal. Sajnos könnyen félreérthető ez a fantasztikus ter...
2017. 06. 18, 23:13
Program az autista gyermekek fejlesztésére: Son-Rise
bloggerman77: @MBD:
A hazer szó szinte biztosan jiddish eredetű (cházer - disznó), mint 3 éve is írtam, ezek gótok a jiddis ősét beszélő zsidók voltak inkább :)
2017. 06. 18, 22:26
A krími gót nyelvről
Feribá: A gyépések meg a mindenféle diszesek ne akadályozzák a normális gyerekek oktatását!
2017. 06. 18, 13:34
Pálmák a Taigetoszon
Irgun Baklav: @MBD: Önmagában a szavak hasonlósága alapján (de bármiféle háttérinformáció nélkül) nem nagyon érdemes rokonokat keresni, mert sok esetben hamis barátokat fogsz találni.
„a marzus (esküvő) ld. angolba...
2017. 06. 18, 10:43
A krími gót nyelvről
Hatti: @Fejes László (nyest.hu): A magyar nyelv csuvas elemeit jövevénynek minősíteni puszta prekoncepció. Az ótörök és ogur elemek olyan arányban vannak jelen a nyelvben, hogy még ha létezne is finnugor nye...
2017. 06. 18, 09:00
Volt vagy volt-e?
MBD: Azért van egy-két szócska a 2. szedetben, amit fel lehet ismerni, pl a marzus (esküvő) ld. angolban marry, a baar (fiú) a skandináv nyelvekben barn, björn stb, wihtgata white angolban, weiss németben,...
2017. 06. 18, 02:57
A krími gót nyelvről
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): "Szóhasadásra gondolsz? De ki tagadta ennek lehetőségét? Illetve hogy jön ez egyáltalán szóba?"
Ahhoz képest, hogy erről beszéltetek egész végig...
"A Dél-Dunántúlon nevelked...
2017. 06. 16, 18:41
Volt vagy volt-e?
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: „tehát nem zárható ki minden esetben, hogy csak a szerkezetet veszi át az egyik nyelv a másikból, de az elemeket nem” De hol volt itt szó bárminek is az átvételéről?
„Azzal meg...
2017. 06. 16, 17:57
Volt vagy volt-e?
hhgygy: Egyébként tapasztalataim szerint Erdélyben sokkal gyakoribb az -e kötőszóval történő kérdés.
2017. 06. 16, 16:42
Volt vagy volt-e?
bilecz: @szigetva: A dögös bejött! :D
2017. 06. 16, 12:14
A nyelvtannáculás okairól
szigetva: @Tollas Elefánt: Viszont ezzel egyedül vagy, ezért mindenki félre fog érteni.
2017. 06. 16, 10:28
A nyelvtannáculás okairól
Tollas Elefánt: A nyest.hu egy szar oldal. (Amivel azt akarom mondani, hogy fasza oldal, csak én így használom a nyelvet... :)
2017. 06. 16, 10:17
A nyelvtannáculás okairól
Sultanus Constantinus: @Fejes László (nyest.hu): Általánosságban beszéltem, hogy van ilyen, tehát nem zárható ki minden esetben, hogy csak a szerkezetet veszi át az egyik nyelv a másikból, de az elemeket nem. Pl. a germán n...
2017. 06. 15, 15:54
Volt vagy volt-e?
Fejes László (nyest.hu): @Sultanus Constantinus: „Tudtommal van arra példa, ha nem is ebben a konkrét esetben, hogy egy nyelv csak a használati mintát veszi át egy másikból, de eltérő eredetű elemekkel.”
Mire gondolsz, itt me...
2017. 06. 15, 13:40
Volt vagy volt-e?
Sultanus Constantinus: @Pasinszki: Ettől még lehet közös eredetű, vö. pl. fej ~ fő.
2017. 06. 15, 08:23
Volt vagy volt-e?
ungabunga: @Janika: Félreértés elkerülése végett: azzal semmi bajom, ha egy intézmény nevét eredeti nyelven adjuk meg a könnyű beazonosítás végett. Sőt, én mindig azért lobbiztam a saját intézményemben, hogy a n...
2017. 06. 14, 17:45
A Wieni Cégbíróság esete az OFFI-val
Irgun Baklav: @Pasinszki: Persze, pl. SP egykori ogy-képviselő helyesírása nekem elég gyanús volt ilyen szempontból, de olyat soha nem is állítottam, hogy a 199 (vagy a 112) között egy BTMN/SNI-s képviselő sincs (b...
2017. 06. 13, 17:56
Pálmák a Taigetoszon
Pasinszki: @Irgun Baklav: Láttam én már parlamenti képviselőt, aki nem volt képes egy épkézláb mondatot megfogalmazni.
2017. 06. 13, 16:27
Pálmák a Taigetoszon
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 237
| 238
| 239
| 240
| 241
| 242
| 243
| 244
| 245
| 246
| 247
...