Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75195
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
Cypriánus: @VamArm:
Az R1a nem " iráni. " van speciális skandináv változata is.
Most -túl azon hogy a honfoglalók azért láttak némi N1 et, a mordvinok sem az N1 túlsúlyról ismertek. Ráadásul a különböző uráli né...
2019. 08. 29, 23:51
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @Cypriánus:
Minden tiszteletem a Pusztayé - és nem is mernék vele vitatkozni a szamojéd nyelv mibenlétét illetően... és szerintem nem is ez a lényeg az ő nézetrendszerében, hanem az a gondolat, hogy a...
2019. 08. 29, 23:48
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: @VamArm:
Häkkinen nem hiszem hogy keverné, de azért nálunk jobban konyít a szamojéd nyelvekhez....ahogy Pusztay János sem kezdő.
2019. 08. 29, 23:33
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @Cypriánus:
Ha jól emlékszem akkor az R1a "eredeti réteg" - deffiniálását csak példának használtam - Mi lenne ha...!
Az R1a - t legínkább iráninak artják. Szerintem mind a szlávban, mind az uráliban, ...
2019. 08. 29, 23:31
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: @VamArm:
Márpedig nem sok teteje lenne, ha mondjuk a szamojéd nyelvek Seima- Turbino miatt kialakult bronzkori nyelvek, pláne ha vaskoriak.
2019. 08. 29, 23:30
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: @mondoga:
Pusztay Jánost eredetiben is olvastam.
2019. 08. 29, 23:27
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @Cypriánus: A finnugor őshaza Pusztay János szerint
Pusztay János szerint nem volt egységes uráli alapnyelv. Volt helyette Észak-eurázsiai nyelvi övezet (=ÉNYÖV), amely 4 tömbből állt. E tömbök folyam...
2019. 08. 29, 23:18
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @mondoga: egy részlet a "Finnugor rokonságunk"-ból:
(mert sokan kényelmesebbek annál, hogy rákeressenek :D)
A finnugor elnevezés, úgylátszik, a múlt század hatvanas-hetvenes éveiben szinte egyidőben ...
2019. 08. 29, 23:13
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @Cypriánus:
Nem tartom jó gyakorlatnak. A szakmai terminológiák félretétele, azt eredményezi, hogy nem értik a mondandódat.
Én sem tartom a magyart "finnugornak"... de ezt mindig jelzem, hogy ez az én...
2019. 08. 29, 23:09
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: @VamArm:
Szóval, valahol azt írtad, az R1a lehet az eredeti réteg a magyarban.
R1a a különböző uráli népekben:
Magyarság 20 -30 % , Székely inkább 20 %
Ebből kb a negyede a szlávokra jellemző M458.
Na...
2019. 08. 29, 23:05
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
Cypriánus: Häkkinen és nagyjából Pusztay János szerint semmi különbség sincs a finnugor és a uráli alapnyelv között, mert a szamojéd ugyanúgy csak késői ág.
Magam is így használom. Számomra az meggyőző, hogy a s...
2019. 08. 29, 22:46
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @mondoga: vagy itt egy másik:
Finn-ugor v. finn-magyar? MUNKÁCSI föl akarja eleveníteni a mi nyelvcsaládunknak «finn-magyar* nevét, a melyet tudtunkra EUROPAEUS használt legelőször (1868, Suomi.II.Jak...
2019. 08. 29, 22:45
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @nudniq:
"... a laikusok nyelvhasználatának tudomásul vétele."
Erről perzse szó sincs. Emlékeztetnélek, hogy már a tudományág neve is finnugrisztika, az annak művelője pedig finnugrista.
Szóval csínjá...
2019. 08. 29, 22:39
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: Annak idején nekem se tűnt fel, és csak nemrég bukkantam rá olyan írásokra, amelyek rávilágítottak a cikk azon hiányosságaira, amely hiányok a tárgyi vita történetét érintik.
A nyelvcsalád elnevezésén...
2019. 08. 29, 22:37
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @nudniq:
Nagyon szerencsétlennek tartom a "laikusok" állandó szapulását. Egy laikus azt mond, amit akar. A finnugrisztika akkor vesztette el minden hitelét és tekintélyét, amióta folyton a laikusok sz...
2019. 08. 29, 22:21
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @nudniq:
Igazán nem akarnék "nyáladzani" - és nem is teszem többé - de azért azt el kell, hogy ismerjem, hogy ilyen beismerést, ezen a honlapon, keveset lehet olvasni.
Gratula!
2019. 08. 29, 22:09
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
nudniq: @VamArm: "uráli" helyett "finnugort" mondani ugyanolyan pontatlanság, mint a pillangót "bogárnak" nevezni. És biológus szájából tudományos kontextusban nemcsak pontatlanság, hanem bizony hiba is.
De l...
2019. 08. 29, 22:04
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
nudniq: @mondoga: igazad van, ez részemről volt felesleges kötözködés.
2019. 08. 29, 22:00
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @Cypriánus:
"Amúgy nem az R1a Z93 -ra gondoltál?"
Részben! - de ez azért ennél bonyolultabb!
Az R1a Z93 - nagyon meszzsire vezethet - már ha igaz!
Ugye ebből akár a sumer - méd vonal kijöhet, vagy az ...
2019. 08. 29, 21:55
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @VamArm: "Ármin", ezt nem kellett volna! :-(
Ha kérhetem, ne ezen szuttyogjatok, térjetek vissza a témához!
2019. 08. 29, 21:35
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @bloggerman77: Te mindenféle baromságot összehordasz. Azért tettem be a marosszentgyörgyi leletről szóló cikket, hogy bizonyítva láthassa mindenki a hunok hamvasztásos temetkezésével kapcsolatos habla...
2019. 08. 29, 21:19
Hun‒ugor géntangó
Cypriánus: Igyekszem felnőni.
Amúgy nem azt nem értem mit mondasz a magyar nyelv és finnugor nyelvek viszonyáról. Hanem a mögötte álló koncepció zavaros. Pláne az érthetetlen R1a fetisizmus mellett.
Amúgy nem az...
2019. 08. 29, 21:13
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @Cypriánus:
"... kétlem, hogy valaki is értené, hogy mit akarsz és miért."
A @mondoga - szerint mégis csak van!
Lehet hogy csak neked "magas" az amit írok! - szerintem ezen el kellene gondolkodnod - e...
2019. 08. 29, 20:21
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @bloggerman77: nehazuggy!
2019. 08. 29, 20:19
Hun‒ugor géntangó
VamArm: @mondoga:
Köszönöm!
Minden esetre megnyugtató számomra, hogy mégis csak van aki képes arra, hogy megértse a "kissé talán valóban bonyolult gondolatmenetemet". Ezek szerint aki megakarja érteni - és ne...
2019. 08. 29, 20:08
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
VamArm: @nudniq:
Kedves Barátom!
Ezen a honlapon számtalan cikket talállsz, amelyben már elmagyarázták neked - meg persze mindenkinek - hogy az "uráli" meg a "finnugor" azért alternatívája egymásnak mert a ha...
2019. 08. 29, 19:59
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
bloggerman77: @mondoga:
Persze, én terelek,
Inkább arról mesélj, hogy beidéztél a Szolnoki régészet blogról egy írást, ami - szerinted - azt bizonyítja, hogy a 9. sz-ban továbbéltek az avarok-
Erre bemásoltam neked...
2019. 08. 29, 19:58
Hun‒ugor géntangó
mondoga: @Cypriánus: Most te is a babára mész? (Puha vagy, Jenő!? :D)
Bármilyen kellemetlenkedő is a mi VA barátunk stílusa, van benne ráció, akkor is, ha ez sokaknak az ezzel ellentétes prekoncepciója okán ez...
2019. 08. 29, 19:15
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @nudniq: "A "finn-magyar nyelvcsalád" elnevezés semmiképpen sem EGY nyelvvel azonosítaná az uráli nyelvcsaládot, hanem nyilvánvalóan legalább KETTŐvel."
Itt nyilvánvalóan a magyar nyelv azon "együgyűs...
2019. 08. 29, 19:09
Finnugor helyett finn-magyar nyelvcsalád?
mondoga: @mondoga: folyt.
Bocs, idő előtt elküldtem.
A 170 hsz. végén nem jelöltem, hogy az is a 160-ból vett idézet.
A lényeg, hogy ezzel is egyetértek. Minden ember származása sokrétű és sok irányú. Ilyen ér...
2019. 08. 29, 17:32
Hun‒ugor géntangó
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 102
| 103
| 104
| 105
| 106
| 107
| 108
| 109
| 110
| 111
| 112
...