Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75194
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
gekovacsistvan: @Cypriánus:
Még a cikk is ezt írja:
"A következő évtizedekben a különböző európai uralkodók váltakozó sikerrel vettek részt a magyarok által hirdetett „jövőre kit támadjunk meg, avagy kit nem” című ve...
2021. 09. 03, 12:26
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: @Cypriánus:
"A Karoling-kor bizonyítottan és valóban végletesen szegényes régészeti leletekben és eredeti forrásokban. Károly ugyan léteztethetett ugyan , és semmiféle betoldott időszak nincsen, azonb...
2021. 09. 03, 12:15
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
Cypriánus: @gekovacsistvan:
"mivel semmi kézzel fogható emlék nem maradt fenn erről a korról. de még az is lehet, hogy az európai élet oly nyomorúságosra"
süllyedt, hogy nem is nagyon volt minek fennmaradnia."
A...
2021. 09. 03, 11:47
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: @mederi:
S cikk szerint ugye"Valószínűleg a millenniumi nemzeti buzgalom szemüvegén át nézve váltak az ellenséget rémületbe ejtő és iszonyú pusztítással járó katonai akciók ártatlan kalandozásokká."
C...
2021. 09. 03, 11:16
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: @mederi:
Még mielőtt nagyon belelovalnád magad, abba a tévképzetbe, hogy itt valamiféle értelmes vitát fogsz kezdeményezni a szerzővel, javaslom hogy gondold végig, hogy az érveid nagy részét pontosan...
2021. 09. 03, 10:41
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
mederi: Cikk @
Szerintem nem az elnevezés határozza meg, hogy valami erkölcsös, jó, vagy erkölcstelen és rossz..
A háborúkat illetően nem lehet egyértelmű állásfoglalást kialakítani, mert nagyon összetett, na...
2021. 09. 02, 08:32
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
Fülig James: @gekovacsistvan:
mit is mondhatnék, géniuszod ismét ikaroszi magasságokban repked.
2021. 09. 01, 16:20
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "Azt olvassuk, hogy a kalandozások politikai céljaik és hasznuk miatt értékelendők többre a szimpla rablóhadjáratoknál."
Ezt így el kell, hogy utasítsuk. Azért kell átértékelni, mert a "kalandozások" ...
2021. 08. 31, 16:27
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: @Fülig J.:
Persze! - világos!... csak arra utaltam, hogy vannak arra utaló vélemények, hogy a "Nagy Karcsibá" egy nem is létező személy!
No - persze ez csak egy mellékszál - és nem is tartozik ide tel...
2021. 08. 31, 15:44
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
Fülig J.: @gekovacsistvan:
"Régóta mondogatom már, hogy a európai magyar hegemónia ( 670-970 ) - háromszáz éves, de eddig kevés egyetértő véleményt találtam."
Hát ja, a frankok például, akik kiirtották az avaro...
2021. 08. 31, 14:10
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: A türköknek ez a nyolc törzse "nem engedelmeskedik" a maga fejedelmeinek, de megegyezésük van arra nézve, hogy a folyóknál, bármely részen üt ki a háború, teljes odaadással és buzgalommal
együtt harco...
2021. 08. 31, 14:03
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "A nyugat felé már 862-ben és 881-ben elkóborló magyar (és kabar) vitézek..."
Attila utódainak 460 - körüli halála után, és I. Ottó 962 - beli megkoronázása között nem volt számon-tartható európai ura...
2021. 08. 31, 13:01
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "A nyugat felé már 862-ben és 881-ben elkóborló magyar (és kabar) vitézek a honfoglalás dolgos hétköznapjai után széttekintve a Kárpát-haza bérceiről..."
Régóta mondogatom már, hogy a európai magyar h...
2021. 08. 31, 12:18
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
Fülig J.: Grotius kapcsán érdemes lett volna megemlíteni, hogy az ő műve a kiindulópontja annak, ami a háború és béke jogáról a jelenlegi nemzetközi jogban ismert és elfogadott.
2021. 08. 31, 11:42
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "A következő évtizedekben a különböző európai uralkodók váltakozó sikerrel vettek részt a magyarok által hirdetett „jövőre kit támadjunk meg, avagy kit nem” című versenytárgyalásokon."
Vagyis az akkor...
2021. 08. 31, 11:03
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "Vajon szabad-e az embereknek másokat rémületbe ejteni és iszonyú pusztítást okozni? És ha azok az emberek katonák, akkor nekik szabad? És mikor szabad?"
Szabad - e az efféle kérdéseket felkészületlen...
2021. 08. 31, 10:44
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "A következő évtizedekben a különböző európai uralkodók váltakozó sikerrel vettek részt a magyarok által hirdetett „jövőre kit támadjunk meg, avagy kit nem” című versenytárgyalásokon."
"A magyar állam...
2021. 08. 31, 09:31
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
gekovacsistvan: "'A következő évtizedekben a különböző európai uralkodók váltakozó sikerrel vettek részt a magyarok által hirdetett „jövőre kit támadjunk meg, avagy kit nem” című versenytárgyalásokon."
Ennél talán mé...
2021. 08. 31, 08:57
Nem kalandozás ‒ annál sokkal rosszabb
Cypriánus: @mederi:
Bevallom, nem értettem a kérdést. Az írásokat simán le tudtam tölteni.
2021. 08. 30, 20:21
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
Cypriánus: @mederi:
?
2021. 08. 30, 13:51
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
Cypriánus: Tényleg, van bármi értelme a finn nyelvek elé tenni a ma már semmit sem jelentő jelzőt, hogy " balti -"? Amióta megszűnt a " volgai-finn " elnevezés az egymással nem közeli rokon Volga- Urál környéki ...
2021. 08. 30, 13:50
Égtájak a balti-finnben
mederi: Cikk@:
"1834-ben megjelent tibeti–angol szótárának bevezetőjében Kőrösi Csoma Sándor újból foglalkozik a magyar nyelv rokonságával:"
Az idézet amire a cikk utal, és amiből idéz, Kőrösi Csoma Sándor me...
2021. 08. 30, 12:41
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
mederi: @Cypriánus: 137
A finn kutatási portál térképén Magyarország nem választható, nem is szerepel.. Ez a tény nem vitatható szerintem, vagy rossz a szemem?.. :)
2021. 08. 30, 12:36
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
Közbiztonság Szilárd: @baloch:
A megszokott délibábos nyelvészkedés.
Röviden: baromságok halmaza.
@geo:
Jaja, ugyanaz, mint mondjuk a gonna, wanna. lite stb. írásmód, az egyszerű, írni csak épp hogy megtanult amerikai így ...
2021. 08. 30, 03:33
Fura helynevek Nagy-Britanniában
Közbiztonság Szilárd: Hát a cikk szerzőjének talán nem lett volna haszontalan, ha megtanul legalább középfokon angolul, és akkor nem írt volna össze ennyi baromságot.
A rooster pl. az amerikai angolban kakas, a britben tov...
2021. 08. 30, 03:15
Fura helynevek Nagy-Britanniában
Cypriánus: @Fülig J.:
Persze, mert csak Holopainen írását raktam be, Parpola - régebbi, és több ponton már vitatható- cikkét nem, de a kedvéért pótolom:
researchportal.helsinki.fi/en/publicatio...n-of-indo-irani...
2021. 08. 26, 16:26
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
Fülig J.: @Záhó:
"Vizsgálta-e már valaki a Kőrösi által felvetett szanszkrit-magyar nyelvi kapcsolatot?"
Igen, pld. Vojtilla Gyula:
real-eod.mtak.hu/72/1/KTOS_06.pdf
2021. 08. 26, 14:58
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
Fülig J.: @Záhó:
"Vizsgálta-e már valaki a Kőrösi által felvetett szanszkrit-magyar nyelvi kapcsolatot?"
Igen, pld. Vojtilla Gyula:
real-eod.mtak.hu/72/1/KTOS_06.pdf
2021. 08. 26, 14:57
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
Fülig J.: @Cypriánus:
köszi a forrást, azért megjegyezném, hogy az indoárja kapcsolat talán a valószínűség szintjét sem éri el, legalábbis csak a forráshivatkozásban tűnik csak fel, de a műben nem.
2021. 08. 26, 14:52
Kőrösi Csoma Sándor és a hun–magyar őstörténet
gekovacsistvan: @Cypriánus:
Ezt írtad:".... nem értem minek kommentelsz egy nyelvészeti blogon...."
Én meg azt írtam, hogy ez nem "nyelvészeti blog"... nem is volt soha az...! Ez egy "népszerű-tudományos portál"... m...
2021. 08. 26, 14:48
Idegen gének az ősmagyar éjszakában
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 31
| 32
| 33
| 34
| 35
| 36
| 37
| 38
| 39
| 40
| 41
...