-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A milliomos ötletgazda elképzelése extravagáns, de megfelel a mai netes trendeknek. Egy baj van vele egyelőre: befektetők még nem jelentkeztek.
Josh Harris, a nyugati média- és internetes világ egyik ikonikus alakja, a Jupiter Communications piackutató cég alapítója, a nagy visszhangot kiváltó We Live In Public projekt megvalósítója újabb nagy dobásra készül – tudósít róla a TechCrunch.
Az üzletemberként is sikeres Harris a Jupiter Communicationsből lett milliomos, majd az internet korai időszakában, az 1990-es évek első felében, a dotkomlufi kipukkanása előtt vágott bele a netes tévé kísérleteibe. Habár tehetségét és eredményeit méltányolva a piac egy időben 80 millió dollárra értékelte vállalkozását, a tévés próbálkozások kudarccal záródtak. A csalódott Harris ezek után eltűnt, Etiópiában élt néhány évig. Ám most visszatért, és a Techcrunchnak kijelentette, hogy „mindössze” 50 millió dollárra van szüksége ahhoz, hogy egy új, forradalmi netes-tévés vállalkozást indítson.
Az általa Wired City-nek hívott vállalkozás szerinte messze jobb lenne, mint a Chatroulette, a „gyerekek játéka”, vagy a Facebook, a „továbbfejlesztett fórum”. A Wired City elképzelése valóban nagy léptékű és provokatív (talán perverz?). A mellékelt dokumentációból látszik, hogy egy olyan virtuális világot képzel el, melynél a valós fizikai lét és a virtuális még a szokásosnál is jobban összefolyik, a virtuális televízióhálózat saját világot teremt. A felhasználók tevékenysége és érdeklődési köre által szervezett chatszobák egy hierarchikus rendszerbe illeszkednek bele, ahol „video DJ-k” figyelik az egyes személyeket, s ha valami érdekes történik az egyik chatszobában, akkor a szervező ajánlja, terjeszti ezt az információt.
A rendszer legfelső pontján egy hollywoodi stúdió állna, amelyik figyelné a legnépszerűbb szobákat („ChatStars”), és itt lépne a rendszer az igazi pénztermelő fázisba: a menő, izgató, érdekes, izgalmas chatszobák műsorként funkcionálnának, a saját kis környezetükben elszigetelt résztvevők a közös akciókkal olyan valamit hoznak létre, melyet aztán milliók láthatnak – kvázi reality internetes tévé, ám tervezve, ellenőrizve, szervezve. (Nem egyszerű megérteni Harris elképzelését, de ez kb. ilyen – bonyolultabb persze, de az egyszerűség kedvéért –: bekapcsolom a webkamerámat, élőben mutatom, ahogy megeszek egy patkányt, és ha ez sokakat érdekel, akkor felfigyel rá a „DJ”, a mutatvány közben inspirálja a szobában jelen lévőket, majd ha ez átlép egy határt, akkor bekerülhetünk a „nagy internetes tévébe”, és milliók látják, hogy épp nyelem a patkány farkát.)
Harris abban reménykedik, hogy a tömegnek megnyitott média hierarchizálva, elvezetve a legnagyobb tartalomszolgáltatókig feszes mederbe tereli a milliók által előállított tartalmat, s az ez által elérhető népszerűség – a YouTube-on ezt már számtalanszor tapasztalhattuk, hiszen melyik is volt nagyon sokáig a videomegosztó legnépszerűbb filmje? (Charlie bit my finger – again!) – pénzre is fordítható, felkelti a hirdetők érdeklődését, s a mindennapi élet eseményeiből mind a résztvevők, mind az üzemeltetők profitálhatnak. Amellett arra is számít, hogy ez a rendszer arra sarkallja az átlagos felhasználókat, hogy otthon „mini stúdiókat” alakítsanak ki, hogy a Wired City fontos polgáraivá váljanak.