-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
A magyar böngészőpiacon nem sok a mozgás: egyedül a Google szoftverének népszerűsége nő, mégpedig az Internet Explorer kárára.
Változatlanul stabilan gyarapítja részesedését a magyarországi internetezők számítógépein a 2008 szeptemberében – akkor még csak nyilvános bétaként – megjelent Google Chrome. A böngészők versenyébe viszonylag későn benevező program már tavaly nyáron megelőzte az Operát, és attól ugyan még messze van, hogy megszorongassa a két nagy riválist, a Firefoxot és az Internet Explorert, mostanra tízszázalékos részesedést szerzett.
A Gemius SA internetes piackutató legfrissebb statisztikája szerint a múlt héten a Chrome a hazai internetezők számítógépeinek 9,98 százalékán volt megtalálható. A program elterjedtsége ha nem is kifejezetten gyorsan, de stabilan nő: az idén eddig 5,22 százalékponttal emelkedett. A hazai böngészőpiacon egyébként mintegy fél éve csupán ez a dinamika tapasztalható (a Chrome részesedésének növekedése és az Internet Explorer ezzel egyenesen arányos térvesztése), az erőviszonyok amúgy bebetonozódtak. A piacvezető Firefox őrzi valamivel 50 százalék feletti befolyását, míg az alsóházban az Opera 3,5, a Safari pedig 0,5 százalék közeléből képtelen elmozdulni.
Az augusztus 1-jén zárult héten az egyes böngészőcsaládok megoszlása a következőképpen alakult a magyar internetezők körében: Mozilla Firefox (54,07%), Internet Explorer (31,56%), Google Chrome (9,98%), Opera (3,45%), Apple Safari (0,55%).
A hazai statisztikákat a Gemius a gemiusTraffic weboldalforgalom-elemző szolgáltatásával magyar oldalakon gyűjtött adatok alapján készíti. A piackutató közlése szerint ezt az eszközt ma „több mint száz” hazai weboldal használja, melyek közt van bank honlapja és népszerű hírportál egyaránt. Az augusztus 1-jén véget ért héten több mint 1,08 milliárd lapletöltés volt az alapja a mérésnek.