-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Kérlek, fejezd be a hülyeséget. Egyszer-kétszer talán vicces, de most ...2024. 11. 13, 12:05 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 12 kiegészítés: -A mai angolban a "kulcs" szó időben csak oda helyezhe...2024. 11. 13, 11:33 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: "..„ké” milyen meggondolásból jelentene 'eszközt', abba bele se merek gondolni....2024. 11. 13, 10:55 Szótekerészeti agybukfenc
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Metaforák helyett akkor mondd azt, hogy nt > nn. (Egyébként ezt se ...2024. 11. 13, 10:42 Szótekerészeti agybukfenc
-
Sándorné Szatmári: @szigetva: 9 Gondolom félre értettél..: "....Csakhogy akkor a „keményebbé vált” volna" írt...2024. 11. 13, 10:06 Szótekerészeti agybukfenc
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Egy felmérés szerint elsősorban interneteznének, zenét hallgatnának és filmet néznének a fogyasztók. Könyvet csak harmaduk olvasna.
Többek között a címben szereplő kérdést is feltette több mint kétezer amerikai internetezőnek a comScore piackutató abban a közvélemény-kutatásban, melyben az Apple új készülékével és általában a hasonló e-könyv-olvasókkal, táblagépekkel kapcsolatos fogyasztói elvárásokat, véleményeket mérte fel. „Ezekben az eszközökben ott a potenciál arra, hogy fenekestől forgassák fel a digitális tartalmak fogyasztásának megszokott módjait. Azt persze majd az idő eldönti, hogy pontosan hogyan változnak a fogyasztói szokások, de a felmérésünk azt mutatja, hogy egyrészt számos piacra hatással lesz e készülékeknek a megjelenése, másrészt hatalmas lehetőség nyílik a digitális tartalmakban érdekelt vállalkozások előtt” – mondta Serge Matta, a comScore vezetője.
A kutatásból kiderül, hogy a jövő hónapban piacra dobni tervezett iPadről az amerikai internetezők nagy része, 69 százaléka halott már, ismerik a készüléket, 66 százalékuk keresett online információkat a termékről. Hasonló ismertséget a már jó ideje piacon lévő Amazon Kindle e-könyv-olvasó tudott felmutatni, a kérdőívben említett többi készülék – melyek között furcsa módon az iPad konkurensének szánt hordozható számítógépek nem, csupán e-readerek szerepeltek – jóval kevésbé ismert. A megkérdezett 1 százaléka már rendelt is a gépből, 15 százalék pedig komolyan gondolkodik azon, hogy vásárolni fog egyet az elkövetkező három hónapban.
Nem meglepő módon a fogyasztók nem elsősorban e-könyv-olvasónak látják az iPadet. A válaszadóknak csupán 37 százalék jelölte be azt a választ, hogy „valószínű” vagy „nagyon valószínű”, hogy könyvolvasásra fogja használni a készüléket, míg 28 százalék egyáltalán nem tervezi ezt. Jóval többen voltak azok, akik interneteznének (50%) és e-maileznének (48%) vele, és viszonylag sokan használnák zenehallgatásra (38%), filmnézésre (36%), fényképek nézegetésére (35%), illetve játékra (30%).
A comScore külön vizsgálta azt is, hogy azok, akik már rendelkeznek iPhone-nal vagy iPod touchcsal – azaz már van tapasztalatuk az iTuneson lebonyolított vásárlásokban – másként vélekednek-e a digitális tartalmak vásárlásáról, mint a többiek. Kiderült: igen. E csoport több mint fele (52%) mondta azt, hogy hajlandó lenne újságok és magazinok elektronikus kiadásáért fizetni, míg ugyanez az arány a potenciális iTunes-újoncok között 22 százalék volt.
Arra a kérdésre, hogy mit hiányolnak leginkább az iPadből, a legtöbben a több alkalmazás egyidejű futását biztosító multitaskingot említették (43%), ezt követte a nagyobb képernyő (37%) és a beépített kamera (34%). Érdekes adalék, hogy a válaszadók, ha valamit, leginkább az iPod touchot helyettesítenék az iPaddel, a netbookok helyett csupán 22 százalék használná az Apple új gépét.