-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Mostantól nem lehet majd a kormány felé kapkodni egy autonóm gépjárműben.
A Google önvezető autói úgy közlekedhettek eddig az utakon, hogy a kocsiban ott kellett üljön egy jogosítvánnyal rendelkező vezető is – akivel kapcsolatban viszont elvárás volt, hogy ember legyen, és semmi esetre sem szoftver. Sőt, a szabályozás azt is megkövetelte, hogy az járműben – akármennyire is jól működne az autonóm vezérlés – legyenek pedálok és kormánymű, így a kocsit felügyelő személy közbeavatkozhatott szükség esetén.

(Forrás: Michael Shick / CC BY-SA 4.0)
Csakhogy a Google egyáltalán nem támogatta ezt a megközelítést. Az amerikai közúti felügyeletnek írt novemberi beadványukban kifejtették, hogy járműveikben utazó embereket nagyon nem jó ötlet olyan mechanizmusokkal ellátni, amelyekkel különböző dolgokat vezérelhetnek, mint például a kormányzást, a sebességet. Véleményük szerint ez veszélyeztetheti a közlekedésbiztonságot, mert az utasok felülbírálhatják az önvezérlő rendszer döntéseit.
Az arstechnika cikke szerint nagyon úgy tűnik, hogy az amerikai kormány az önvezérlő gépkocsik javára döntött a kérdésben és engedélyezni fogják azt, hogy hivatalosan is szoftver legyen a járművek vezetője. Mindez azt jelenti, hogy eltűnnek az önvezérlő járművekből a kormányművek, a váltók és a pedálok.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
A szaklap megjegyzi, hogy ugyan ez egy jelentős lépés az igazán autonóm, vezető nélküli járművek irányába, még meglehetősen hosszú az út. A következő kérdés ugyanis, hogy képes lesz-e a Google egyáltalán olyan önvezérlő rendszert hitelesíttetni, amelyik kielégíti mindazokat a feltételeket, amelyeket az emberi vezetőkkel szemben támasztanak a jogszabályok. Azaz képes lesz-e jogosítványt szerezni egy számítógépes program?