-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Korábban számos valóban értelmetlen bejegyzések és viták fóruma is volt helyenk...2025. 05. 18, 16:36 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: A viták az új cikkek hiánya és a vitaképes kommentelők elmaradása miat...2025. 05. 14, 10:56 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
Sándorné Szatmári: @Sándorné Szatmári: 43 Remélem, hogy a 43. hozzászólást már nem törlitek (.. ezt is mentet...2025. 05. 14, 08:39 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Erről igazából nem tudok és nem is akarok nyilatkozni, de hogy az lenn...2025. 05. 03, 21:09 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
-
ganajtúrós bukta: @Sándorné Szatmári: Erről igazából nem tudok és nem is akarok nyilatkozni, de hogy az lenn...2025. 05. 03, 21:09 „Mert nincs rá szó, nincsen rá...
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Úgy tűnik, tartják a tervezett ütemet, és az év vége felé berobbanhat a piacra a tévés internet.
A Google idén őszre, év végére ígérte új szolgáltatásuk, a májusban bejelentett Google TV bemutatkozását, illetve piacra lépését, s a folyamat valóban el is indult, ugyanis a vállalat hivatalos blogjában tegnap Ambarish Kengle, a Google TV fejlesztési termékmenedzsere hivatalosan is megnyitotta a kampányt, amikor újdonságokról számolt be.
Ahogy erről annak idején beszámoltunk, a Google TV természetesen nem önálló tévécsatorna, hanem egy iparági összefogással kialakított technológia, melynek az a célja, hogy az internetes tartalmak közvetlenül, kényelmesen megjeleníthetőek legyenek a televízió képernyőjén. Technikailag ehhez egyrészt az szükséges, hogy az ezt támogató készülékekben beépített funkcióként legyen elérhető a böngészés lehetősége – ezt a technológiát szállítja a Google a gyártóknak –, másrészt pedig az is fontos, hogy olyan távirányítók tartozzanak a tévékhez, melyek minibillentyűzetként lehetővé teszik a fotelból történő szörfölést. A másik, üzleti oldala a szolgáltatásnak, hogy tárgyalásokat kellett, kell folytatni a tartalomszolgáltatókkal, egyrészt a technikai támogatás részleteiről, másrészt a lehetséges üzleti megoldásokról (például alapból, ingyenesen megjelenjenek-e a tartalmak, vagy az adott tartalomszolgáltató prémiumszolgáltatásként képzeli el a használatot).
A tegnapi bejelentés szerint nagy az érdeklődés, a Turner Broadcasting (TBS, TNT, CNN, Cartoon Network, Adult Swim) már együtt dolgozik a Google-lal, az NBC is szeretne itt megjelenni, az HBO is kialakította az erre a szolgáltatásra optimalizált csatornáját, és az NBA is elkészített egy ilyen megoldást. A fizetős filmkölcsönzők is érdeklődnek, például az Amazon, valamint a roppant népszerű online kölcsönző, a Netflix (e cégek több tízezer filmből álló katalógusaikkal jelennek majd meg a tévé képernyőjén). Az említetteken kívül várhatólag belépnek a piacra a sajtótermékek is, és cél a közösségi oldalak meghódítása is, például a Twitteré.
A kampány keretei között a Google elindított egy népszerűsítő oldalt is, ahol az érdeklődőket (felhasználókat, fejlesztőket, cégeket) a lehetőségekről tájékoztatják.
Arról egyelőre még nincsenek megbízható információk, hogy milyen lesz az árszabás, vagyis hogy mi (hardver, szoftver) mennyibe fog kerülni a fogyasztók számára.