Az Autizmus Alapítvány az autizmuskutatás és –ellátás zászlóshajójának számít Magyarországon. Története sok szempontból tipikus rendszerváltás korabeli magyar sztori, mely a benne szereplők kitartásának és állhatatosságának köszönhetően máig sikertör...
Szemléletformáló sorozatunk tizedik részében ezúttal egy könyvajánlón keresztül mutatjuk be, szerintünk hogyan érdemes viszonyulni az autizmushoz. Cikkükből azt is megtudhatja, milyen hosszú és tragédiákkal sűrűn megtűzdelt út vezetett addig, hogy az...
Régen bezzeg nem volt ennyi „diszes” meg problémás gyerek. Tényleg nem, hülye meg lusta gyerekek voltak helyette. Balog Zoltán egy személyben megtestesíti mindazt, ami ellen boldogabb országokban már küzdeni szokás: a normalitásként felfogott átlagos...
Idén tavasszal nemcsak az érettségizők vizsgáztak, először bizonyíthatott a hirtelen megreformált magyar nyelv és irodalom írásbeli is. Cikkünkből kiderül, nálunk átment-e.
Tudta, hogy kb. ötéves kora óta nagy valószínűséggel ön egy szuperképesség birtokosa? Ismerje meg Sallyt és Anne-t, és olvasson az emberek elméjében. Kihagyhatatlan ajánlat csak önnek, csak most.
Gyakori félelem és kifogás az autistákkal kapcsolatban, hogy „bármikor bekattanhatnak”, és kiszámíthatatlan viselkedésükkel veszélyt jelenthetnek környezetükre. Sorozatunk hetedik részéből kiderül, kell-e félnünk az autisták dühétől.
Cikksorozatunk hatodik részében azzal foglalkozunk, melyek az autisták körében leggyakrabban tapasztalható viselkedési problémák kiváltó okai, és mi a helyes reakció, ha ezekkel találkozunk.
A fenti kérdés természetesen teljesen értelmetlen, hiszen nincsenek AZ autisták. Mindegyikük más, így a nekik szánt ajándékra vonatkozóan sincsenek általános szabályok. Ennek ellenére sorozatunk karácsonyi különkiadása hasznos lehet mindazok számára,...
Sorozatunk harmadik részében eljátszunk a gondolattal, milyen lenne, ha az autizmust nem megváltoztatni, hanem megismerni akarnánk. Kiderül továbbá, miért golfozik egy tigris az erdőben, és mi a vicces abban, ha valaki sír.
Spektrumon innen és túl címmel szemléletformáló cikksorozatot indítunk az autizmusról. Elsődleges célunk segítséget nyújtani az autista emberekkel kapcsolatos élethelyzetek kezelésében és ily módon elősegíteni az autizmussal élők elfogadását.
Tudja ön, mi a gáz a valósággal? Cikkünkből kiderül, ahogyan az is, miért szeretjük jobban az AKPH-s nyelvstratégiát, mint a MANYSI-t. Vigyázat, sok beágyazott videó és szókimondó szövegek!
2016. április 23-án a Szeretem Magyarországot Klub konferenciát tartott Elit 2020: Hatást, nem hatalmat címmel a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Mi nem kaptunk rá meghívást, de véleményünk azért van róla.
Az oktatásért felelős döntéshozók a következő tanévtől inkorrekt módon, menet közben készülnek megváltoztatni a magyar nyelv és irodalom érettségi szabályait. Pedig az idei kétszintű feladatsor az érintettek többségének véleménye szerint közel volt a...
Tudja Ön, mi a gamifikáció? Jó, ha megszokja ezt a szót, mert lehet, hogy ez menti meg a magyar közoktatást. Cikkünkből megtudhatja, milyen a tanár, aki nem csak panaszkodni tud.
Tudja Ön, hány órát kell megtartania egy tanárnak a fizetéséért? Valójában senki nem tudja pontosan, csak az bizonyos, hogy a tankerület vezetője, a kollégák születési dátuma és az influenzajárvány mind komoly befolyásoló tényezők. Sorozatunk utolsó ...
Miért elhibázott, ahogy a köznevelési törvény meghatározza az iskola oktató-nevelői munkájának kereteit? Miért rossz ez a diáknak, az iskolának és a pedagógusnak? Vajon kit tekint a minisztérium felnőttnek?
A pedagógusok nagyszabású demonstrációra készülnek március 15-én. A nyest.hu fontosnak tartja, hogy több oldalról megvilágítva nyújtson információt a magyar oktatás helyzetét illetően. Állandó szerzőnk, a Budai Nagy Antal Gimnázium tanára ezúttal azt...
A Zanza tv oldala sok pénzből, sok ember munkájával készült, és elindulásával tátongó űrt töltött be a magyar oktatás területén. Cikkünkből kiderül, mennyire lehet sikeres a tudásmegosztás eme formája a filozófia esetében.
„Amióta én a közoktatásban dolgozom, kizárólag a tanári fizetésből még soha nem lehetett megélni.” – Az alábbi levelet Kamrás Orsolya, a budafoki Budai Nagy Antal Gimnázium tanára, továbbá a nyest rendszeres szerzője írta. Írását két részben közöljük...
A filozófusokkal az a baj, hogy csak agyalni tudnak, valójában nem tesznek semmit. Ennél már csak az rosszabb, ha nem érik be a puszta agyalással, és tenni is akarnak valamit.
Egy Nényei Pállal nemrégiben készített interjú tanúsága szerint „Az irodalom visszavág” című könyv frusztrációból született. Ez a frusztráció végig érezhető is a szövegen – többek közt épp ettől olyan remek olvasmány.
Egy régi vicc szerint kémiaórán feleléskor azt kérdi a tanár a diáktól, minek a képlete a H₂SO₄. A diák erre azt mondja: „Ezt tudom, itt van a nyelvemen.” Mire a tanár: „Akkor köpd ki gyorsan, mert ez a kénsav.”
Míg a régi szép időkben csak a torokgyík, a bányarigó vagy a tüdőgyulladás ritkította az ifjúsági regények hőseit, addig a mai fiatalok egy olyan regényért rajonganak, amiben kamaszok ölik egymást halomra egy valóságshow keretein belül.
Van önnek középiskolás gyereke? Tudja ön, milyen nyelvtankönyvből tanul? Az állam egy darabig mindent megtett, hogy ne a Mozaik kiadó „Sokszínű magyar nyelv”-e legyen az, de immár elhárultak az adminisztratív akadályok. Lehet, hogy érdemes váltani.