Kövessen, kérem!
A nyelvész majd megmondja
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.
Írjon! Nekünk!
Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Hozzászólások:
Találatok száma: 75195
Megjelenített tételek:
|
Cikk címe szerint
|
Kommentelő neve szerint
bloggerman77: @Mackósajt:
Szó szerinti idézet.
2018. 02. 21, 17:12
Félreértések és félinformációk: genetika, nyelv és őstörténet
blogen: @bloggerman77: A magyar genetikus olyan szakbarbár, aki semmit nem olvas arról a témáról, aminek egy részletét vizsgálja. Most elsősorban arról van szó, hogy aki III. Bélaként nyugszik a budavári Nagy...
2018. 02. 21, 17:12
Félreértések és félinformációk: genetika, nyelv és őstörténet
Mackósajt: @bloggerman77: Ez szó szerinti idézet? Az "eurázsiai" mint a "finnugor"-t nem tartalmazó csoport? Jézusmária...
Az olyan apróságokat ne is említsük, hogy a 9. században akármilyen nyelvet beszélhetett...
2018. 02. 21, 16:36
Félreértések és félinformációk: genetika, nyelv és őstörténet
bloggerman77: Káslerék is bedobták a követ a levesbe:
"Kásler professzor elmondta: vizsgálataik alapján a két királyi maradvány az R1a haplocsoportba tartozik, ami azt jelenti, hogy az Árpád-ház tagjai egészen bizt...
2018. 02. 21, 16:17
Félreértések és félinformációk: genetika, nyelv és őstörténet
Kormos: @El Vaquero: a Links (nem Lynx) böngésző tudja és grafikus módja is van. Amúgy szerintem a Dillo is tudja. Szóval tényleg a POST-kérés a legnagyobb baj, legalábbis itt, mert kézzel kell megírnom. Most...
2018. 02. 20, 11:03
Start nyelvstratégia!
El Vaquero: @Kormos: biztos, hogy DOS? Mert nem tudok olyan DOS-os browserről, amelyik tud https-t kezelni, szóval elvileg pont a POST kérésnek kéne a legkisebb bajnak lenni. Nyomj be egy Live Linuxot, böngéssz a...
2018. 02. 20, 04:45
Start nyelvstratégia!
Kormos: @El Vaquero: Nem a topikot néztem el, csak elírtam a scriptet. DOS-ról vagyok és ez weblap úgy van megírva, hogy egyik böngészőm sem tud automatikusan válaszoln i egy kommentre, így meg kell írnom a P...
2018. 02. 19, 17:43
Start nyelvstratégia!
El Vaquero: @Kormos: elnézted a topikot, a szkíta konteós, génalapú nyelvrokonságos cikkhez akartál hozzászólni. Nem mintha újra akarnám kezdeni az ott századszorra is lefolytatott klasszikus vitát, de a nyelvhez...
2018. 02. 19, 15:36
Start nyelvstratégia!
Untermensch4: @menasagh: Sztem nagyjából ugyanazt mondjuk, csak máshogy és így elbeszélünk egymás mellett.
Az ember a viselkedésével illeszkedik a(z emberi) környezetéhez. Most nem azt bullshit-liberális dumát akar...
2018. 02. 18, 12:05
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @Untermensch4: Most is tartom az állításomat. Addig amíg valaki tökéletesen nem tud illeszkedni a környezetéhez, azt nem tudja úgy elfogadni ahogy az idők óta megszokott addig őt is a viselkedése szer...
2018. 02. 18, 10:35
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @szigetva: Nem baj, de szerintem annak már semmi köze az itteni vitához.
2018. 02. 18, 10:25
Magyar, nemzeti dinasztia
Kormos: @aphelion: "Arról nem is szólva, hogy az apai genetikai markerek úgy adódnak tovább a fiú utódoknak, mint a családnév." Az apai genetikai markerek is csak úgy adódnak tovább, mint az anyaiaik. Amire t...
2018. 02. 18, 10:02
Start nyelvstratégia!
Untermensch4: @menasagh: " A lényege az, hogy ha kitűnik bármivel, névvel, formával, színnel, az neki mindig felkiáltójel lesz..."
Egyszer két magyar katonával beszélgettem egy kocsmában. Egy idő után kérdezem egyi...
2018. 02. 17, 21:15
Magyar, nemzeti dinasztia
Roland2: "A magyar őstörténet-írásban célszerű lenne szakítani a pártus nép és Pártus Birodalom meglehetősen pontatlan terminusokkal, "
Mit javasol helyette Zegernyei ?
Ha esetleg a párthus alakra gondol, az m...
2018. 02. 17, 18:30
Lófejű székelyek, pártos parthusok
szigetva: @menasagh: Őszintén szólva én sosem értettem, hogy az miért baj, ha valaki politizál. Hogy 90 előtt ezt a privilégiumot a „munkásosztály élcsapata” fenntartotta magának, és nehezen tűrte, hogy ha másn...
2018. 02. 17, 11:57
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @Untermensch4: Igy van...és nagyjából egyik ugyanaz mint a másik...
A lényeg pedig az, hogy egy közözsség mármilyen is elvárja a jövevénytől, hogy ne különbözzön....és oda felmondás, alkalmazkodóképes...
2018. 02. 17, 11:18
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @mondoga: ..te pedig politizálsz...
2018. 02. 17, 11:14
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @Kormos: A lényege az, hogy ha kitűnik bármivel, névvel, formával, színnel, az neki mindig felkiáltójel lesz...és minél érzelgősebb annál jobban bántsa ha bárki is rákérdez...a másik pedig bármit műve...
2018. 02. 17, 11:13
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @Irgun Baklav: Na látod, épp megmagyaráztad azt amit kellett. Nem más nevez téged migráncsnak hanem te nem tűröd hogy valaki megkérdőjelezze a magyarságodat.
2018. 02. 17, 11:10
Magyar, nemzeti dinasztia
Bernát: @blogen:
Arról nem is szólva, hogy az apai genetikai markerek úgy adódnak tovább a fiú utódoknak, mint a családnév. (Lásd a minapi cikk III. Béla csontvázának -- aki lehet, hogy Kálmán, de mindegy mos...
2018. 02. 17, 08:58
Magyar, nemzeti dinasztia
Bernát: Gerő: "Ez persze feltételez valami állandó – definiálatlan – nemzeti esszenciát, öntörvényű magyar lényeget, amit az idegenek el akarnak venni tőlünk, el akarnak pusztítani."
Megtörtént, nem ? Folyama...
2018. 02. 17, 08:53
Magyar, nemzeti dinasztia
mondoga: @baloch: Obrusánszky Borbala kommentje (FB):
"A hazug finnugor elméletnek vége..."
:D :D :D
2018. 02. 17, 01:22
Magyar, nemzeti dinasztia
Irgun Baklav: @Untermensch4: A vezetékneve kellett volna gyanús legyen:
en.wikipedia.org/wiki/Van_Laar_equation
„A névmagyarosítás nem az eredet elfeledtetését szolgálja hanem a beilleszkedés megkönnyítését”
Hát az...
2018. 02. 17, 00:10
Magyar, nemzeti dinasztia
Untermensch4: @Kormos: Én nem tudtam hogy LAár András holland származású (már ha jól értem). Eddig nem volt gyanús... :)
2018. 02. 16, 23:41
Magyar, nemzeti dinasztia
Untermensch4: @menasagh: Nekem van két olyan barátom akik nem hírességek. Egyikük meglehetősen kulturált módon de tagadhatatlanul magyar nacionalista. Azzal együtt hogy a vezetéknevéből és a család nagyjának lakhel...
2018. 02. 16, 23:40
Magyar, nemzeti dinasztia
mondoga: @Irgun Baklav: Nem pontosan hírességekre gondolt. :D
A hírességek gyanúsak. Valamennyien migránsok. Ők csak arra valók, hogy a nemmigránsok döngethessék a mellüket az idegenek előtt, hogy ugye milyen ...
2018. 02. 16, 22:52
Magyar, nemzeti dinasztia
Irgun Baklav: @menasagh: „de akire tényleg emlékszik valaki azt csak felületesen mondja magyarnak”
Így van, jól mondod, aki emlékszik a származására, az biztosan csak színleg lehet magyar:
„Anyám kún volt, az apám ...
2018. 02. 16, 22:12
Magyar, nemzeti dinasztia
Kormos: @menasagh: Jó, de ő csak példa volt, mert tudjuk, hogy holland család. És sokat nem is változtattak a nevükön, csak a Van-t vették le. Ugyanígy, ha valakit akármilyenovicsnak hívnak, nem kételkedsz a ...
2018. 02. 16, 20:28
Magyar, nemzeti dinasztia
menasagh: @Kormos: Nem pontosan hírességekre gondoltam, de akire tényleg emlékszik valaki azt csak felületesen mondja magyarnak, és ez nem föltétlen rossz akármit jelent de benne van a tudatban.
A névváltoztatá...
2018. 02. 16, 19:54
Magyar, nemzeti dinasztia
Kormos: @Untermensch4: Olyan, mintha a magyar kultúra része volna a gyakorlatban befogadni bárkit teljesértékű magyarként, miközben elméletben annak a puszta gondolatára is hőbörgünk, hogy ilyesmi valaha is t...
2018. 02. 16, 18:55
Magyar, nemzeti dinasztia
<< első < előző
következő > utolsó >>
... 180
| 181
| 182
| 183
| 184
| 185
| 186
| 187
| 188
| 189
| 190
...