A vizionárius Vannevar Bush már 1945-ben kézírást olvasó számítógépről elmélkedett, majd az 1960-as évek legendás sci-fijeiben (Star Trek televízió-sorozat, 2001 – Űrodüsszeia) megelevenedtek a korábbi látomások, de még onnan is nagyon hosszú út veze...
A bővített valóság (augmented reality, AR) megjelent a könyvkiadásban is. A történetmesélést nem változtatja meg gyökereiben, az olvasás forradalmáról csak szenzációhajhászok beszélnek, viszont színesebbé teszi azt, és marketingfogásnak se rossz.
Egyre gyakoribbak az emberi érzelmek gépi azonosítását célzó kísérletek. Legutóbb a madridi műszaki egyetem informatika tanszékén fejlesztettek szomorúságot, örömet és zaklatott idegállapotot beszédelemzés alapján felismerő alkalmazást.
Kezdő és befutott vállalatok egyaránt próbálkoztak már a Google uralmának megdöntésével. Egyikük sem járt sikerrel, és valószínűleg a november elején bétaverzióban debütált Blekko sem fogja letaszítani trónjáról a keresőóriást. De nem is ez a főcél.
A játék nemcsak szórakozás; szórakozva jó az oktatás, játszva – és szórakozva – a legjobb tanulni. Legalábbis egyre többen vélik így, és fejlesztenek mind gyakrabban mobilkészülékekre is játékokat, melyekből aztán iskolákban tanulnak majd a nebulók.
...
A mai robotika egyik legizgalmasabb törekvése, hogy a gépek tárgyakkal kapcsolatos cselekvéseik alapján tanuljanak meg „gondolkodni”, ismerjék meg környezetüket.