-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kevés és nem elég jól képzett az idegennyelv-tanár Skóciában. Pedig a gyerekek szívesen tanulnak nyelveket, derítette ki egy kutatás.
Tanítanának idegen nyelvet, ha ki lennének rá képezve – a skóciai általános iskolai tanárok, írja a scotsman.com weboldal, azért küzdenek nehézségekkel az idegennyelv-oktatás terén, mert nem kaptak erre megfelelő képzést. Pedig a gyerekek szívesen tanulnának nyelveket, derítette ki egy felmérés. Dr. Daniel Tierney, a Strathclyde Egyetem kutatója arról számolt be, hogy az általános iskolás diákok nagy többsége szereti a nyelvtanulást.
Az iskolák azonban híján vannak a megfelelően képzett nyelvtanároknak. Az okok közé sorolható az is, hogy az idegennyelv-oktatásra alkalmassá tevő végzettséget sok tanár megszerezte ugyan, de közülük nagy számban már elhagyták a pályát – így igencsak megcsappant a megfelelő szakemberek létszáma az iskolákban.
Éppen ezért igyekeznek Skóciában az utóbbi időben javítani a helyzeten: a nyelvoktatásra jogosító képzést még a konkrét munkába állás előtt meg kellene kapniuk a tanároknak. Ugyanakkor attól ódzkodik a kormány, hogy túlságosan beavatkozzon az iskolák belügyeibe. Ahogy egy skóciai kormányszóvivő fogalmazott, az ő feladatuk nem az iskolák időbeosztását meghatározni, hanem arra törekedni, hogy a tanítás minőségén javítsanak, és kielégítsék a diákok tanulási igényeit.