-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Február 9-én kihirdették a Katalizátor-díj nyerteseit. A díjat a tranzit.hu képzőművészeti egyesület hozott létre 2010-ben. Az alternatív díj idén arra kereste a választ, hogy milyen módon képes hatni a művészet a társadalmi folyamatokra.
A Katalizátor-díj Művészet kategóriájának fődíját a Káva Kulturális Műhely A hiányzó padtárs című színházi előadása nyerte el, ami az iskolai rendszer szelekciós problémáira hívja fel a figyelmet.
Az oldal az ajánló után folytatódik...
Káva Kulturális Műhely
A Káva Kulturális Műhely 1996 óta folyamatosan működő színházművészeti csoport. Fő célja Budapest első hivatásos TIE (Theater in Education – színház a nevelésben) együtteseként– komplex előadások létrehozása és rendszeres bemutatása elsősorban a 8-18 éves korosztálynak. Feladatai közé tartozik az esztétikai nevelésen túl a demokráciára nevelés, és mikro- és makrotársadalmi, erkölcsi-morális problémák színházi formákon keresztül történő vizsgálata. A gyerekekkel végzett munkájukban a színház egy eszköz is valamely fontos emberi probléma mélyebb szintű megértése felé vezető út megtalálásában.
„A Káva egy olyan társadalom létrehozásához szeretne hozzájárulni, melynek tagjai önmagukért és másokért felelősséget vállalni tudó, nyitott, kérdezni akaró és tudó emberek. A résztvevő színházi előadások megtanítják a nézőket arra, hogy szabadon vitatkozzanak releváns társadalmi kérdésekről, a színházat és a drámát pedig eszközként használjuk ahhoz, hogy a problémát minél jobban megértsék.” – mondta el Takács Gábor, a Káva Kulturális Műhely szakmai vezetője.
Az előadást az anBlokk és a Parforum társadalomkutatók kutatásai alapján hozták létre, és fiatal, amatőr roma színészek élettörténetein keresztül mutatják be, hogyan élik meg az iskolai szelekciót a roma diákok.
„Színházi nevelési programjaink sokszor szélsőséges példákat mutatnak be, ezáltal még a legkényelmesebb nézőt is állásfoglalásra kényszerítik. A hiányzó padtárs során azt a kérdést tesszük fel, vajon miért nincsenek a résztvevő iskolásoknak roma osztálytársai. Az előadások során nem a megoldást, hanem a közös gondolkodás élményét adjuk nekik” – hangsúlyozta a KÁVA szakmai vezetője.