-
Sándorné Szatmári: @szigetva: Bocs, de általánosságban beszélek a nyilvánosság kérdéséről, amit az említett e...2025. 03. 14, 09:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
szigetva: @Sándorné Szatmári: Ugyan nem tudom miről beszélsz, de ha nem vagy képes összerakni, hogy ...2025. 03. 12, 17:14 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: Most én is kijelentem, hogy ezután csak az engedélyemmel idézhetik forrásként amit ide az ...2025. 03. 12, 16:37 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @cikk "Aki bővebben kíváncsi a kísérletekre, és további hasonlóságokra és különbségekre vá...2025. 03. 12, 16:20 A kutyára vagy csimpánzra hasonlítunk...
-
Sándorné Szatmári: @bm: Az említett Koko majom bírta nyilvánvalóan azokat a képességeket, amelyekről a majom ...2025. 03. 12, 16:01 Áttörés: beszélő majmok
Kálmán László nyelvész, a nyest szerkesztőségének alapembere, a hazai nyelvtudomány és nyelvi ismeretterjesztés legendás alakjának rovata volt ez.
- Elhunyt Kálmán László, a Nyelvész, aki megmondja
- Így műveld a nyelvedet
- Utoljára a bicigliről
- Start nyelvstratégia!
- Változás és „igénytelenség”
Kálmán László korábbi cikkeit itt találja.

Ha legutóbb kimaradt, most itt az új lehetőség!
Ha ma csak egyetlen nyelvészeti kísérletben vesz részt, mindenképp ez legyen az!
Finnugor nyelvrokonság: hazugság
A határozott névelő, ami azt jelenti, hogy ‘te’
Az oroszok már a fejünkön vannak!
Kína és a közel-keleti térség országai megelőzik a fejlett országokat az internet-használatot illetően - mutatta ki az online szokásokról készült eddigi legnagyobb globális felmérés.
A malajziaiak szocializálódtak a legjobban az interneten, egy malajziainak a közösségi oldalakon átlagosan 233 barátja van, míg a japánok a legkevésbé, 29 barátot jegyeznek átlagosan az olyan oldalakon, mint a Facebook vagy a LinkeldIn - derült ki a TNS globális közvélemény-kutató cég Digital Life (digitális élet) nevű tanulmányából.
A cég a világ 46 országában 50 ezer internetezőt kérdezett ki netes szokásairól, tevékenységéről.
A feltörekvő országok online fogyasztói a digitális tevékenységet illetően megelőzték a fejlett országokét annak ellenére, hogy utóbbiak jóval fejlettebb internetes infrastruktúrával rendelkeznek. Egyiptomban és Kínában már most jóval kiterjedtebb szintű a digitális tevékenység, mint például Japánban, Finnországban vagy Dániában, miközben a bloggolók és a közösségi oldalakat használók száma óriási léptekben nő a feltörekvő országokban - állapították meg a szakemberek.
Kínában az internetezők 88 százaléka bloggol, Brazíliában 51 százalék, miközben az Egyesült Államokban ez az arány csak 32 százalék. Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Kínában hetente átlag 5,2 órát töltenek a netezők közösségi oldalakon, miközben négy órát e-mailezéssel.
A malajziaiaknak átlag 233 barátjuk van a közösségi oldalakon, őket szorosan a brazilok követik 231 baráttal.
A tanulmány markáns elfordulást mutatott ki a hagyományos médiától: az internetezők 61 százaléka naponta használja a világhálót, miközben csak 54 százalék néz televízióz, 36 százalék hallgat rádiót, és 32 százalék olvas újságot.